محتوای نوشته در یک نگاه
VoIP چیست؟ راه اندازی ویپ در ارومیه
“VoIP” مخفف “Voice over Internet Protocol” است، که روشی جالب برای گفتن این است که تماس تلفنی شما از طریق یک اتصال اینترنت پهن باند به جای خطوط تلفن سنتی منتقل می شود می توانید از طریق تلفن های معمولی، رایانه ها و سایر دستگاه های مبتنی بر داده، تماس های VoIP برقرار کنید. شرکت تیزر ها با جذب کادر مجرب، بهترین سیستم ویپ یا تماس صوتی را در کمترین زمان ممکن با هزینه پایین برای کابران و مشتریان شهر ارومیه راه اندازی مینماید.
کاربردهای دقیق VoIP از سرویسی به سرویس دیگر متفاوت است. برخی از پلتفرمها خدمات تماس را به هر کسی که شماره تلفن دارد ارائه میکنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تماسها را با سایر کاربران در همان سرویس محدود کنند.
یک ویژگی مشترک همه خدمات VoIP اتصال اینترنت پهن باند که بدون این اتصال، خدمات VoIP کار نخواهند کرد.
VoIP چگونه کار می کند؟
VoIP صدای شما را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می کند که از طریق اینترنت منتقل می شود.
میتوانید ازخدماتvoip با تلفن های معمولی استفاده کنید، اما آداپتور برای انتقال صدای شما از طریق یک سرویس VoIP ضروری است (برخی از تلفنها آداپتور قبلاً تعبیه شده دارند؛ قبل از خرید بررسی کنید). از سوی دیگر، می توانید تماس های VoIP را مستقیماً از رایانه خود برقرار کنید.
فناوری VoIP در مقابل تلفن های ثابت
خطوط ثابت معمولاً تلفن های ثابتی هستند که از سیم مسی جفت تابیده استفاده می کنند و به جک دیواری متصل می شوند. خطوط ثابت سنتی متکی به تبادل سیگنال فیزیکی هستند که برای تماس های VoIP ضروری نیستند.
کابلهای تلفن ثابت سنتی برقی هستند و به شما امکان میدهند حتی در صورت قطع برق، بتوانید تماسهای تلفنی را برقرار کرده و دریافت کنید. از آنجایی که این کابل ها منبع برق خود را دارند، معمولاً تحت تأثیر قطعی های گسترده قرار نمی گیرند.
تلفن ها و دستگاه های VoIP از همان اتصال اینترنت پهن باند رایانه ها یا روترها استفاده می کنند و به تبادل سیگنال فیزیکی نیاز ندارند و تا زمانی که اتصال اینترنتی سریع و ایمن داشته باشید، بسیار قابل اعتماد هستند.
سیستم های VoIP همچنین دارای طیف گسترده تری از ویژگی ها نسبت به شبکه های تلفن ثابت هستند. در حالی که خطوط ثابت می توانند تماس برقرار کرده و دریافت کنند، سیستم های VoIP می توانند شامل ویژگی هایی مانند ارسال خودکار تماس، رونویسی پست صوتی به ایمیل و گیرندگان مجازی نیزباشند.
مزایا و معایب VoIP
بسیاری از کسب و کارها و مصرف کنندگان ، سیستم های VoIP را برای تسهیل ارتباطات داخلی و خارجی بهتر انتخاب می کنند. با این حال، این سیستم ها برای همه مناسب نیستند. در اینجا مقاله نگاهی به ویژگیهای برتر سیستمهای VoIP، همراه با برخی از اشکالاتی که باید در نظر گرفته شود، آورده شده است.
مزایای سیستم VoIP
کاهش هزینه ها: به گفته Netceed، خدمات VoIP می تواند هزینه های کسب و کار را تا 75 درصد کاهش دهد که این مزیت برای کاربران مسکونی، می تواند یک صرفه جویی قابل توجه باشد. برای کاربران تجاری با راه اندازی تلفن چند خطی مبتنی بر VoIP، نیز پس انداز به سرعت افزایش می یابد.
دسترسی بیشتر: هنگامی که دسترسی برای افراد کم بینا یا کم شنوا یک نگرانی است، VoIP بهترین گزینه ها را برای اطمینان از اینکه کاربران می توانند به طور موثر و دقیق ارتباط برقرار کنند، فراهم می کند.
قابل حمل بودن: شماره های VoIP کاملا دیجیتالی هستند به این معنی که می توانید با فشار دادن یک دکمه به آنها دسترسی داشته و یا بین دستگاه های تلفن همراه، رایانه ها و تلفن های سخت افزاری حرکت کنید.
مقیاس پذیری: افزودن چندین خط تلفن به یک سرویس تلفن سنتی می تواند پر هزینه و زمان برباشد، اما افزودن یک خط VoIP جدید بدون دردسر است و اغلب می تواند در عرض چند ثانیه انجام شود. VoIP ابزاری عالی برای شرکتهایی است که نیاز به اضافه کردن خطوط جدید در فصول شلوغ دارند و پس از بازگشت ترافیک به حالت عادی آنها را رها میکنند.
تنوع ویژگیهای تجاری: برنامههای VoIP دارای ویژگیهای مفید تجاری مختلفی از جمله پذیرش مجازی و ارسال تماس هستند،.
کیفیت صدای بهتر: فناوری VoIP اولیه با قطع تماس ها و کیفیت ضعیف صدا مواجه بود، اما این موضوع تغییر کرده است و در حال حاضر، VoIP کیفیت صوتی بهتری را نسبت به تلفن ثابت سنتی ارائه می دهد.
چندوظیفه ای آسان تر: اتصال به اینترنت به این معنی است که امکان ارسال فایل های صوتی بیش از یک اتصال VoIP وجود دارد که با این ویژگی میتوانید عکسها، فیلمها و اسناد را بدون قطع کردن تلفن ارسال کنید.
امنیت بهتر: ضربه زدن به تلفن با VoIP مربوط به گذشته است. این شبکه ها را می توان با رمزگذاری و مدیریت هویت در سطح بالا ایمن کرد، بنابراین هیچ خطری وجود ندارد که اطلاعات محافظت شده به دست افراد اشتباه بیفتد.
عملکرد بیشتر: پلتفرمهای VoIP شامل ویژگیهایی که در گذشته نیاز به سرمایهگذاری در یک سانترال گران قیمت و با سیم سخت داشت هستند که میتوان آنها را از طریق داشبوردهای مبتنی بر وب یا برنامههای کاربردی کنترل کرد.
گزینههای سفارشیسازی: داشبورد VoIP، بهویژه زمانی که با یک CRM یا سایر نرمافزارهای تجاری ادغام میشود، گزینههای سفارشیسازی پیشرفتهای مانند مسیریابی مبتنی بر مهارت و اطلاعات مشتری یکپارچه را ارائه میدهد (زمانی که سابقه شخصی روی صفحه نمایش داده میشود، اگر تماس بگیرد).همچنین بسیاری از آنها دارای نرم افزار تجزیه و تحلیل تماس هستند تا بتوانید سطوح عملکرد فردی و تیمی را ارزیابی کنید.
معایب سیستم VoIP
وابستگی به اتصال به اینترنت: VoIP برخلاف خطوط تلفن سنتی، بدون اتصال به اینترنت پرسرعت پایدار، نمی تواند کار کند. به گونه ای که اگر طوفان یا بلایای طبیعی دیگر برق شما را از بین ببرد، شبکه VoIP نیز شما را با خود خواهد برد.
مشکلات تأخیر: هنگامی که یک بسته داده با تأخیرهای ارسال مواجه می شود که به این عنوان شناخته می شود، می تواند در توانایی شما برای برقراری ارتباط اختلال ایجاد کند. اتصالات ضعیف اینترنت، روترهای ناکافی و کابل های نادرست از جمله اختلالاتی هستند که منجر به تاخیر میشود
بدون ردیابی موقعیت مکانی: در مواقع اضطراری، تلفن های ثابت و تلفن همراه سنتی هنگام تماس با 911 ردیابی موقعیت مکانی را ارائه می دهند، به طوری که اولین پاسخ دهندگان می توانند شما را حتی اگر قادر به ارائه موقعیت مکانی خود نباشید، پیدا کنند و از آنجایی که VoIP مبتنی بر اینترنت است، نمی تواند همان نوع ردیابی موقعیت مکانی را ارائه دهد.
بهترین ویژگی های VoIP
اگر به دنبال پیادهسازی یک سیستم VoIP هستید، بسیاری از تنظیمات، ویژگیهای تجاری مفیدی را ارائه میدهند که میتواند برای سازمان شما بسیار مفید باشد. در اینجا به برخی از مفیدترین ویژگی های VoIP اشاره شده است.
رونویسی پست صوتی و پست صوتی: از آنجایی که دسترسی به تلفن همیشه امکان پذیر نیست، و هیچکس نمیخواهد برای دریافت اطلاعات مربوطه مجبور شود دو یا سه بار به یک پست صوتی گوش دهد. رونویسی پست صوتی دریافت اصل پیام را بدون برداشتن تلفن آسانتر میکند.
انتقال تماس: شماره تلفن VoIP خود را با ضربه زدن یک دکمه با خود ببرید. انتقال تماس به شما امکان می دهد به خط VoIP خود در هر کجا که به اینترنت دسترسی دارید متصل شوید
سیستم Find/Follow Me: اگر تماسهای زیادی دریافت میکنید اما خودتان نمیتوانید به همه آنها پاسخ دهید، سیستم Find Me and Follow Me میتواند تماسهای شما را به مخاطبین از پیش تعیینشده انتقال دهد. اگر هیچ یک از این افراد در دسترس نباشد، تماس به پست صوتی شما باز میگردد.
مزاحم نشوید: اگر نمی توانید تماس تلفنی بگیرید، عملکرد مزاحم نشوید تلفن شما را ساکت نگه می دارد و به طور خودکار تماس ها را به پست صوتی شما ارسال می کند.
ویژگیهای کنفرانس: VoIP تماسهای کنفرانس موفق را با ویژگیهایی تضمین میکند که به شما امکان میدهد چندین مکالمه را بدون نیاز به برنامه اضافی مانند زوم انجام دهید.
ضبط و رونویسی تماس: سیستمهای VoIP میتوانند تماسهای تلفنی را ضبط کنند که برای آموزش کارکنان بسیار مفید است. برخی از سیستمها همچنین میتوانند تماسها را رونویسی کرده و آنها را به تاریخچه تماس یک مشتری برای عمق بیشتر در دادههای هر مشتری اضافه کنند.
پاسخ صوتی تعاملی (IVR): تلفن گویا منوی خودکاری است که ممکن است هنگام تماس با یک کسب و کارآن را بشنوید (گاهی اوقات به عنوان متصدی خودکار شناخته می شود) تلفن گویا یک ابزار ارزشمند برای پاسخگویی به سوالات اساسی به خصوص برای شرکت هایی که حجم بالایی از تماس ها را دریافت می کنند، است.
پانل های اپراتور: یک پنل اپراتور دارای قابلیت VoIP تماس های دریافتی و مکانی که باید بروند را پیگیری می کند. این پنل به ویژه برای مشاغلی مفید است که تماسهای تلفنی زیادی را دریافت میکنند که باید به چندین گیرنده منتقل شوند.
صف تماس: هنگامی که سیستم VoIP خود را با صف تماس تنظیم می کنید، پاسخگویی به تماس ها به ترتیب دریافتی بسیار آسان تر میشود.
ارتباطات یکپارچه: برخی از سیستمهای VoIP ویدئو، پیام کوتاه، MMS، پیامرسانی رسانههای اجتماعی و سایر کانالهای ارتباطی را با خدمات تلفن استاندارد در یک پلتفرم ادغام میکنند که این ادغام راه های بیشتری به مشتریان برای ارتباط با شما می دهد.
دادههای حضور: بسیاری از پلتفرمهای VoIP به کاربران امکان میدهند تا وضعیت خود را به عنوان مثال، در دسترس، دور از میز و مشغول تنظیم کنند و همه افراد دیگری که از سیستم استفاده میکنند میتوانند آن وضعیت را مشاهده کنند این داده ها میتواند ارتباطات داخلی را بهبود بخشد و تعداد تماسهای دریافتی را که به داخلی منتقل میشوند را کاهش داده یا حذف کند.
یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل: همانطور که قبلاً ذکر شد، یکپارچه سازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سیستم VoIP تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند حجم تماس، الگوهای تماس و عملکرد کارکنان و تیم را امکان پذیر می کند که از این داده ها می توان برای بهبود کارایی عملیاتی، شناسایی فرصت های آموزش کارکنان و بهبود خدمات به مشتریان استفاده کرد.
هزینه سیستم VoIP چقدر است؟
هزینه دقیق یک سیستم VoIP به عوامل مختلفی بستگی دارد، که در زیر به آنها اشاره شده است:
- چند خط نیاز دارید
- ویژگی های مورد نظر شما
- تعداد تماس های تلفنی داخلی که در ماه برقرار می کنید و دریافت می کنید
- تعداد تماس های تلفنی بین المللی که در ماه برقرار می کنید و دریافت می کنید
- خواه سیستم میزبان باشد یا در محل
چه تجهیزاتی برای VoIP نیاز دارید؟
راه اندازی یک سیستم VoIP نسبتاً ساده است.
درابتدا به یک اتصال اینترنت پرسرعت امن و پایدار و یک روتر و مودم برای اتصال به اینترنت نیاز دارید. پهنای باند مورد نیاز متفاوت است، اما حتی یک تجارت کوچک باید سرعت اینترنت حداقل 25 مگابیت در ثانیه داشته باشد.
از آنجا، میتوانید یک تماس VoIP بدون هیچ سختافزار اضافی را مستقیماً از لپتاپ، دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه متصل تنظیم کنید.
همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر شد، اگر می خواهید از یک تلفن سنتی تماس بگیرید، به آداپتوری نیاز دارید که تلفن شما را به اینترنت متصل کند. همچنین می توانید روی تلفن های VoIP سرمایه گذاری کنید که تلفن و آداپتور را در یک دستگاه ادغام می کنند.
ویژگیهایی مانند تابلوی برق اپراتور، منوی نگه داری و صف تماس ممکن است به سختافزار اضافی برای کمک به پیگیری تماسهای ورودی و خروجی نیاز داشته باشند، اما این موضوعی است که باید با ارائه دهنده خدمات خود صحبت کنید.
در راه حل VoIP به دنبال چه چیزی باید باشید
چه یک مشتری تجاری یا یک کاربر مجرد باشید که به دنبال ارتقای سیستم تلفن خود از تلفن ثابت به VoIP هستید، اینها چند فاکتور ضروری هستند که باید در نظر بگیرید. طراحی وب سایت نیز در این بخش میتواند به کار شما کمک شایانی بکند. اگر نیاز به طراحی وب سایت هم داشته باشید بهترین وب سایت را برای شما طراحی خواهیم کرد
سهولت استفاده: برای راه اندازی و نگهداری سیستم VoIP نباید مدرک مهندسی برق لازم باشد زیرا بهترین سیستم ها ساده هستند.
نصب ساده: استرس و هزینه را با یک سیستم VoIP که می توانید خودتان بدون نیاز به نصب حرفه ای راه اندازی کنید، به حداقل برسانید.
دسترسپذیری: ویژگیهای دسترسپذیری، به ویژه برای مشتریان تجاری ضروری است پس گزینههای دسترسپذیری را که در راهحلهای VoIP مدنظر شما موجود است، کاوش کنید.
هزینه: سیستم VoIP را انتخاب نکنید که هزینه آن فراتر از بودجه شما باشد.
امنیت: برای کاربردهای تجاری، یک سیستم VoIP با رمزگذاری یکپارچه را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی وجود ندارد که به طور بالقوه اطلاعات مشتری را به خطر بیندازد.
ویژگی ها: یک راه حل VoIP باید تمام ویژگی های مورد نیاز شما را ارائه دهد تا مجبور نباشید به خطر بیفتید یا به دنبال خدمات اضافی بگردید.
دسترسی به تلفن همراه: شما باید بتوانید به خط VoIP خود هم در دفتر و هم در سایر دستگاه های متصل از طریق برنامه های تلفن همراه دسترسی داشته باشید. بسیاری از راه حل ها برنامه های تلفن همراه خود را ارائه می دهند.
ادغام های شخص ثالث: اگر از برنامه های شخص ثالث دیگر برای ارتباط استفاده می کنید, مطمئن شوید که راه حل VoIP شما یکپارچه سازی را ارائه می دهد.
مقیاس پذیری: سیستم های VoIP بسیار مقیاس پذیرتر از سیستم های تلفن ثابت سنتی هستند. بهترین سیستم های VoIP اضافه کردن و حذف خطوط و ادغام مکان های جدید را آسان می کند.
برای اطلاع رسانی دقیق از سیستم VOIP و یا راه اندازی آن در استان آذربایجان غربی ، با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید
آخرین دیدگاهها